Annons:
Etikett10-stall-hagar-transporter-mm
Läst 1152 ggr
Perly
2010-04-18 16:33

Köpa eller renovera vagn

Ska göra ett andra försök att köra in mitt sto, sist var det mamma som försökte, var många år sen nu, gick bra med skaklar med kedja emellan osv. men när vagnen kom du hade hon av skaklarna…. Försöker själv denna gång…

Men till saken, har en vagn som måste byttas bräder på, behöver nya däck och höjas lite, vad tror ni blir billigast att renovera den eller "skrota" den och köpa en "ny"? :)

(Måste inte vara spliter ny men i bra, körbart skick)

Alltid Oavsett

Annons:
MegN
2010-07-26 10:13
#1

Byta bräder och byta däck måste ju vara avsevärt mycket billigare än att köpa nytt - så det beror väl på hur avancerade förändringar det där "höjas lite" innebär?

Perly
2010-07-29 16:40
#2

#1 Höjningen är att bygga en "ram" som ska vara under för att flak m.m ska hamna högre upp

Alltid Oavsett

[yatzy69]
2010-08-01 11:08
#3

Vi hade en gammal variant av rockard bygd på en bilaxel. Men den skulle blästras, målas bytas brädor o däck på osv. Vilket aldrig hände, eftersom det är så mkt annat som ska göras hela tiden. Så jag beställde en helt ny vagn för 6600 kr.

Köpa begagnat på Blocket då ligger de ändå på drygt 3000 kr om du ska ha en i någorlunda skick.

ibland är tid också pengar, det beror ju på vad man prioriterar. I mitt fall har gubben inte tid, inte drunknar vi i pengar heller, det var stora delar av semesterkassan som gick åt till vagn o sele =ingen semester denna sommaren. Vi kan ju ändå inte lämna alla hästarna, så…..

Perly
2010-08-03 01:28
#4

#3 Jo, tid är ju alltid ett problem…
Selen har jag sedan tidigare, annars hade det blivit dyrt…

Har tyvärr ingen "bygg-hjälp" förrän nästa sommar, så i år blir det ingen körning med "stora"(kraken é knappt 150…) hästen…

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: