Annons:
Etikett01allmänt-om-rasen
Läst 1514 ggr
[AlphLauren]
2/16/10, 9:38 AM

Vart hitta äldre hästar?!

Är det omöjligt att hitta irish cob/tinker till salu, som är i 10-årsåldern ridna och körda, utbildade?!

Fast bara för det såg jag för nån vecka sedan 2 st till salu, men innan det har jag inte sett några alls och då kollar jag flera gånger i veckan och har gjort i ett par månader på salusidor som hästnet, bukefalos och blocket… även uppfödarsidor men där är det enbart unghästar till salu.

Till saken är att jag letar pållar som är runt 145cm i mankhöjd, absolut inte över 150cm i alla fall.

Verkar finnas väldigt få ute på svenska marknaden och jag har ingen koll på var jag kan leta i utlandet?

Annons:
cina65
2/18/10, 2:13 AM
#1

Nej jag vet ingen annan sida än Hästnet eller blocket, men det är som du säger svårt att hitta en IC i den åldern utan det är mest unghästar som säljs, man har en himla tur om man skulle hitta något äldre där. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Perly
2/23/10, 9:28 AM
#2

Holland brukar ha en del, återkommer…

Alltid Oavsett

Achatina
2/28/10, 9:51 PM
#5

Vet en uppfödare i Skåne som ibland försöker sälja äldre ston. Men tror inte det rör sig om registrerade/registreringsbara hästar. Hon brukar och andra sidan annonsera på blocket så du lär inte missa det om du letar där..

Upp till toppen
Annons: