Annons:
Etikett06aktiviteter-utställningar
Läst 2001 ggr
cacao
2009-05-24 22:45

Rikset i Mora

Litet referat som nu finns inlaggt på Ridsports hemsida

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=159848

Grattis till alla vackra Ic hästar och ett extra stort grattis till Cilla, Nicke och "min" gamla hingst Sullivan som kammade hem hela utställningen med högst poäng och en BIS titel!

Elog till Bodil som med sitt höga antal anmälningar av hästar verkligen visade att finns bara viljan så går allt ;)

Eloge också till Tessan och Jessica som gjorde det möjligt för Bodil att få alla sina hingstar visade.

Jättetrevligt verkar ni ha haft och jag hoppas att det kommer in lite bilder i denna tråd också!

Hälsn Susanne

Medarbetare på sajten irishcob

 

Annons:
Bobson
2009-05-24 23:03
#1

Phu! Nyss hemkommen efter att ha lastat av Bobson och Blue i Bollnäs. Vi fortsatte dit med dem direkt efter riksen i går. Jag stannade över natten och var kvar där över dagen i dag.

Riksen var en mycket trevlig tillställning och det gick ju över förväntan bra för mina pojkar.

2 klassvinnare med Bobson och Danny Boy!!

Jag fick inte en enda bild tagen med min kamera så jag hoppas någon har fotat och delar med sig!

Bodil

cacao
2009-05-25 00:11
#2

Grattis än en gång Bodil!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

orsalotta
2009-05-25 11:28
#3

Grattis än en gång Bodil och tack för den fina väskan!!! Jag blev så glad. Invigde den i går när jag tog med Danskarna (Rasrepresentanten på rikset och hennes man) till björnparken i Orsa. Underbart med en väska som hänger kvar på axeln och inte glider ned. och den är så j-a snygg!!!Skrattande

Rikset gick över förväntan och det känns extra bra att vi fått en domare som inser att det måste fokuseras på rastypen. Väldigt bra att Liselotte Jensen-Laurberg kunde ställa upp som rasrepresentant, hon kan rasen väl och säger vad hon tycker och tänker. Dom båda Liselotte jobbade väldigt bra ihop. jag tycker det känns som vi tagit ett kliv framåt. Äntligen en domare som börjar förstå hur typen ska se ut, och att det måste fokuseras mer på det i avelsarbetet.

cacao
2009-05-25 11:35
#4

Kul att höra Lotta!

Bilder från utställningen vill vi se! Och gärna en bild på din nya väska också Lotta :)

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

HannaT
2009-05-25 14:49
#5

Ni som har bilddagboken kan kika in på Nikonian's sida, hon fotatograferade en massa!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

philomena
2009-05-25 18:21
#6

Tack för en jätte trevlig dag:) ! roligt att se så många fina hästar samlade på ett ställe. Och ett stort Grattis till Sulle och Odelia, två super fina hästar!! här kommer ett "litet" bildbidag från mig, tyvärr så fångdes bara hingstarna på bild ( + några ston) http://hastarna.norrgarn.se/#41.3 ( de är så många bilder så ni får kika i albumet)

Annons:
cacao
2009-05-25 20:56
#7

http://hastarna.norrgarn.se/#41.3

Fungerande länk till bilderna!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

cacao
2009-05-25 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Liten blir stor!

Sullivan 3 dagar gammal

Medarbetare på sajten irishcob

 

cacao
2009-05-25 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sullivan 1 år

Medarbetare på sajten irishcob

 

cacao
2009-05-27 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Sullivan på SFIC rikset 2009

Medarbetare på sajten irishcob

 

cacao
2009-05-28 02:00
#11

Ska kolla om jag får fatt i resultatlistan så lägger jag upp den här omgående! Om någon annan har poängen uppskrivna så posta gärna i denna tråd!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

Einbahn
2009-06-01 12:09
#12

Lite bilder från rikset finns på

http://mojsen.webb.se

Under evenemang hittar ni länken.

cacao
2009-06-01 13:16
#13

Tackar! Vilka underbart vackra bilder.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

Annons:
cilla_c
2009-06-02 02:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nu ska vi se om jag kan detta men här är ulle i sitt vinnar täcke gissa vem som sponsrat

cilla_c
2009-06-02 02:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Säger tack och bock för alla gratulationer, det var en otroligt trevlig dag. Vi har fortfarande inte landat riktigt och vi är otroligt stolta över Sulle. Tack igen för att vi fick köpa honom.

Vi hade en lite unghingst md oxå som heter Pontiac måste presentera grabben 1 år gammal slyngel.

cacao
2009-06-02 11:53
#16

Ja du Cilla, han blev både "häst" och "hingst" till slut och jag antar att du inte heller längre överväger att kastrera Sulle ?! Flört

Pontiac är också på gång att bli en värdig kronprins till Joker ser det ut som!

Massor av grattis igen från oss!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

Upp till toppen
Annons: